Partner Wspierający: Hengst Filtration

The SMART Alternative.

Jakość OE i doskonała obsługa.

Hengst jest znanym producentem wyposażenia na pierwszy montaż oraz partnerem rozwojowym największych światowych producentów silników i pojazdów silnikowych. Płynące z tej współpracy doświadczenie i wiedza stanowią podstawę przy tworzeniu filtrów pod marką własną.

Filtry Hengst są identyczne z wyposażeniem oryginalnym i produkowane zgodnie ze specyfikacją OE & OES, co zapewnia szybką wymianę, idealne dopasowanie oraz parametry pracy. Wyczerpująca gama produktów do wszystkich popularnych typów silników obejmuje blisko 3 500 filtrów do samochodów osobowych, pojazdów użytkowych, maszyn rolniczych oraz budowlanych, a wśród nich filtry oleju, filtry paliwa, filtry powietrza, filtry kabinowe, filtry płynów przekładniowych i specjalne filtry wykonane na zamówienie – od filtrów oleju hydraulicznego po wirówki filtrów oleju. Szeroka dostępność, doskonałe dopasowanie, ale przede wszystkim jakość OE czynią z filtrów Hengst doskonałą alternatywę („The SMART Alternative.”) dla oryginalnych części zamiennych.

Jak powstają filtry Hengst?

Od przygotowania materiału filtracyjnego, aż do wykończenia poszczególnych elementów filtra i złożenia go w gotową całość – cały cykl produkcyjny w fabrykach Hengst realizowany jest w oparciu o specyfikację OE. Rygorystycznie wyselekcjonowane, wykonane z pierwszorzędnych i dobranych do danego typu silnika surowców materiały filtrujące, plisowania, przetłaczanie, stabilizacja plis, optymalnie dobrana powierzchnia filtracyjna, rdzeń wzmacniający oraz unikalna metoda zgrzewania i impregnowania gwarantują optymalną wydajność separacji, dłuższe okresy między wymianami i minimalną różnicę ciśnienia. Produkcja seryjna odbywa się tylko w jakości PREMIUM. To wszystko stanowi gwarancję precyzji i najwyższej jakości zarówno procesów wewnętrznych, jak i produktów końcowych opatrzonych logo Hengst Filter.

Hengst w liczbach:

  • Niemiecki producent filtrów – firma założona w 1958r z siedzibą w Munster, Niemcy.
  • Pierwsi klienci firmy: Mercedes-Benz i Porsche.
  • Dostawca roku Mercedes-Benz 2015, GM 2011, 2013, 2015, 2016.
  • Producent filtrów w jakości OEM oraz kompletnych modułów filtracyjnych dla wielu producentów pojazdów na świecie.
  • 3 600 pracowników, 25 lokalizacji na świecie, 2 fabryki w Polsce.
  • Centralny magazyn w Polsce (na region CEE).
  • W ofercie blisko 3 500 produktów w jakości OEM.
  • Gwarancja niezawodności – filtr nr 1 do pojazdów ciężarowych w Polsce.

Filtry powietrza

Wydajne i niezawodne oczyszczanie powietrza dolotowego.

Wysokiej jakości filtry powietrza Hengst zapewniają niezmienną separację cząstek z powietrza dolotowego oraz optymalne parametry mieszanki paliwowo-powietrznej, gwarantując tym samym najwyższą wydajność silnika i możliwie najlepsze spalanie. Filtr powietrza to absolutnie najważniejszy filtr w silnikach benzynowych i diesla, na którym nie warto oszczędzać.

Zobacz działanie filtrów powietrza Hengst:

Filtry paliwa

Niezawodność pracy silnika i układu wtryskowego.

Układ wtryskowy nowoczesnych silników benzynowych i wysokoprężnych wymaga ulepszonej separacji wody i jest wrażliwy na nawet najmniejsze zabrudzenia paliwa. Filtry paliwa Hengst zapewniają ochronę układu wtryskowego poprzez skuteczne usuwanie cząsteczek brudu i dokładność filtracji na poziomie ≥ 2 μm (0,002 mm). Ponadto dzięki precyzyjnemu oddzielaniu wody od paliwa zabezpieczają współczesne układy wtryskowe silników wysokoprężnych (np. pompy wysokiego ciśnienia, końcówki rozpylaczy) przed uszkodzeniami i korozją. Wszystko to wpływa na redukcję zużycia paliwa i emisji spalin oraz optymalne osiągi silnika będące efektem dokładnie przefiltrowanego paliwa.

Zobacz jak działają filtry paliwa Hengst:

Filtry oleju

Wytrzymałe, trwałe i łatwe w obsłudze.

Filtry oleju Hengst zapewniają skuteczne usuwanie z układu napędowego kurzu, opiłków metalu i cząstek stałych nawet wielkości 10μm (0,01 mm), zmniejszenie ryzyka uszkodzenia lub zużycia silnika, redukcję zużycia paliwa i emisji spalin w rezultacie lepszego smarowania elementów silnika czystym olejem, wytrzymałość na temperatury do 160°C i ciśnienie skokowe do 20 bar oraz doskonałe dopasowanie medium filtracyjnego do konkretnego modelu silnika (Hengst korzysta z puli 120 mediów filtracyjnych).

Zobacz działanie filtrów oleju Hengst:

Filtry oleju przekładniowego

Czystość oleju przekładniowego jest kluczowa dla zapewnienia żywotności poszczególnych części składowych automatycznych skrzyni biegów. Przekroczony poziom zanieczyszczenia i wynikające z tego zużycie cierne elementów uniemożliwia prawidłową pracę przekładni. Tylko pozbawiony zanieczyszczeń olej może zapobiegać zużyciu, jednocześnie nie obniżając skuteczności i komfortu działania.

Nasze rozwiązania w zakresie inteligentnej filtracji oleju przekładniowego zapewniają zminimalizowane ciśnienie różnicowe przy odpowiednich poziomach skuteczności separacji cząstek. W trakcie eksploatacji automatycznych skrzyń biegów niezmierne ważne jest, aby olej oraz filtr wymieniać zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu lub skrzyni biegów. Produkowane zgodnie z jakością OE filtry Hengst zostały zaprojektowane w celu zapewnienia maksymalnej ochrony przed zużyciem i optymalnego funkcjonowania przekładni w każdych warunkach pracy.

Filtry kabinowe

Czyste powietrze bez kurzu, spalin, pyłków i alergenów.

Właściwie działający filtr kabinowy zapewnia lepszą jakość powietrza, którym oddychają kierowca i pasażerowie oraz pomaga zmniejszyć opory przepływu, a przez to obciążenie dla silnika dmuchawy, chroniąc go przed przedwczesnym zużyciem lub uszkodzeniem. Filtry kabinowe Hengst zapewniają eliminację blisko 100% pyłków, kurzu, alergenów, spalin i nieprzyjemnych zapachów, skuteczne zatrzymanie w filtrze niewielkich cząsteczek do 3 μm (0,003 mm), wiązanie szkodliwych gazów w porach warstwy węgla aktywnego, które są 10 000 drobniejsze od średnicy ludzkiego włosa oraz trwałą redukcję ilości szkodliwych pyłków w kabinie pojazdu.

Zobacz działanie filtrów kabinowych Hengst:

System filtracji oleju Hengst w modułowych silnikach diesla.

Stworzony przez Hengst dla koncernu Volkswagen system filtracji oleju dla modułowych silników TDI (MDB, seria EA288) o pojemności 1,6 l i 2,0 l ma lekką konstrukcję oraz łączy filtrację i chłodzenie oleju realizowane w niewielkim module. Dzięki zrównoważonym technologicznie i innowacyjnym rozwiązaniom, jak plastikowy korek spustowy oleju w pokrywie filtra, czy połączenie chłodnicy oleju za pomocą śrub (zapewniające szczelność podczas zmiennych warunków pracy), system gwarantuje bardzo wysoką wydajność działania i filtracji.

Zastosowanie w pojazdach:

  • Audi | A1, A3, A4, A5, A6, Q2, Q5, TT
  • Seat | Alhambra II, Ateca, Leon III, Toledo
  • Skoda | Kodiaq, Octavia III, Rapid, Superb III, Yeti
  • Volkswagen | Arteon, Beetle, Caddy IV, CC, Crafter II,
  • Golf VII, Jetta IV, Multivan VI, Passat VIII, Scirocco III,
  • Sharan II, Tiguan I/II, Touran II, Transporter VI

Filtracja powietrza dolotowego dla Mercedes-Benz.

Hengst Filter jest partnerem rozwojowym i dostawcą pierwszomontażowym rozwiązania do filtracji powietrza dolotowego dla wersji VS30 czterocylindrowego silnika wysokoprężnego OM651 montowanego w samochodach marki Mercedes-Benz. Wyposażono w niego pojazdy Mercedes-Benz Sprinter, które ze względu na wymagające warunki eksploatacji muszą wykazywać się niezwykłą trwałością wszystkich elementów konstrukcyjnych podczas całego cyklu eksploatacji.

Zastosowane w nich rozwiązanie firmy Hengst, skutecznie filtruje cząstki stałe z powietrza dolotowego i zapewnia wysoką wydajność pracy silnika. Dzięki temu silnik otrzymuje optymalną mieszankę paliwa i powietrza, która gwarantuje najbardziej efektywne spalanie. Wkład filtra Hengst zbudowany jest ze specjalnego medium posiadającego zdolność hamowania rozprzestrzeniania się płomieni. 

Samochody Mercedes-Benz, w których zastosowano rozwiązanie od Hengst Filter:

  • SPRINTER III (910) 211 CDI, 214 CDI, 216 CDI,­ 311 CDI,
  • 314 CDI, 316 CDI,­ 411 CDI, 414 CDI, 416 CDI, 511CDI,
  • 514 CDI, 516 CDI ab Bj. 02/18

Moduł filtracji oleju Hengst dla Mercedes-Benz.

Czterocylindrowy silnik wysokoprężny OM654 i sześciocylindrowy silnik benzynowy M256 są pierwszymi z nowej rodziny przyjaznych środowisku i spełniających wymogi normy Euro 6d silników skonstruowanych przez Mercedes-Benz. W samochodach z tymi silnikami montowany jest nowy, opracowany przez firmę Hengst moduł filtracji oleju, który dzięki hybrydowej konstrukcji pomógł ograniczyć wagę silnika oraz zwiększyć jego wydajność.

Przyjazny dla środowiska i opatentowany przez Hengst wkład filtra oleju Energetic® o numerze katalogowym E159H D311, zapewnia stabilność filtracji w zmiennych warunkach pracy silnika. Zawór spustowy oleju jest zintegrowany bezpośrednio z modułem, a opatentowany uszczelniacz eliminuje możliwość zamontowania niewłaściwego wkładu filtracyjnego. Podczas serwisu w module wystarczy wymienić sam wkład filtracyjny.

Samochody Mercedes-Benz, w których zastosowano moduł filtra oleju Hengst:

  • Klasa A (W177) A 200 d, A 220 d
  • Klasa B (W247) B 200 d, B 220 d
  • Klasa CLS (C257) CLS450, CLS53 AMG
  • Klasa E (W213) AMG E 53 EQ
  • Klasa GLE (W167) GLE450
  • Klasa S (W222) S 450 EQ, S 500 EQ
  • AMG GT (X290) 43 EQ Boost

Wyścig Talentów

Czekają na Ciebie nie tylko atrakcyjne nagrody finansowe i rzeczowe, ale przede wszystkim możliwość zdobycia bezcennego doświadczenia i nawiązania kontaktów z liderami branży. Sprawdź swoją wiedzę, rozwiń umiejętności i zrób pierwszy krok w kierunku ekscytującej kariery. Dołącz do „Wyścigu Talentów” i pokaż, że to Ty jesteś przyszłością polskiej motoryzacji. Zarejestruj się już dziś i przygotuj się do startu w sezonie 2024/2025!

Umów bezpłatną konsultację