The SMART Alternative.
Jakość OE i doskonała obsługa.
Hengst jest znanym producentem wyposażenia na pierwszy montaż oraz partnerem rozwojowym największych światowych producentów silników i pojazdów silnikowych. Płynące z tej współpracy doświadczenie i wiedza stanowią podstawę przy tworzeniu filtrów pod marką własną.
Filtry Hengst są identyczne z wyposażeniem oryginalnym i produkowane zgodnie ze specyfikacją OE & OES, co zapewnia szybką wymianę, idealne dopasowanie oraz parametry pracy. Wyczerpująca gama produktów do wszystkich popularnych typów silników obejmuje blisko 3 500 filtrów do samochodów osobowych, pojazdów użytkowych, maszyn rolniczych oraz budowlanych, a wśród nich filtry oleju, filtry paliwa, filtry powietrza, filtry kabinowe, filtry płynów przekładniowych i specjalne filtry wykonane na zamówienie – od filtrów oleju hydraulicznego po wirówki filtrów oleju. Szeroka dostępność, doskonałe dopasowanie, ale przede wszystkim jakość OE czynią z filtrów Hengst doskonałą alternatywę („The SMART Alternative.”) dla oryginalnych części zamiennych.
Jak powstają filtry Hengst?
Od przygotowania materiału filtracyjnego, aż do wykończenia poszczególnych elementów filtra i złożenia go w gotową całość – cały cykl produkcyjny w fabrykach Hengst realizowany jest w oparciu o specyfikację OE. Rygorystycznie wyselekcjonowane, wykonane z pierwszorzędnych i dobranych do danego typu silnika surowców materiały filtrujące, plisowania, przetłaczanie, stabilizacja plis, optymalnie dobrana powierzchnia filtracyjna, rdzeń wzmacniający oraz unikalna metoda zgrzewania i impregnowania gwarantują optymalną wydajność separacji, dłuższe okresy między wymianami i minimalną różnicę ciśnienia. Produkcja seryjna odbywa się tylko w jakości PREMIUM. To wszystko stanowi gwarancję precyzji i najwyższej jakości zarówno procesów wewnętrznych, jak i produktów końcowych opatrzonych logo Hengst Filter.
Hengst w liczbach:
- Niemiecki producent filtrów – firma założona w 1958r z siedzibą w Munster, Niemcy.
- Pierwsi klienci firmy: Mercedes-Benz i Porsche.
- Dostawca roku Mercedes-Benz 2015, GM 2011, 2013, 2015, 2016.
- Producent filtrów w jakości OEM oraz kompletnych modułów filtracyjnych dla wielu producentów pojazdów na świecie.
- 3 600 pracowników, 25 lokalizacji na świecie, 2 fabryki w Polsce.
- Centralny magazyn w Polsce (na region CEE).
- W ofercie blisko 3 500 produktów w jakości OEM.
- Gwarancja niezawodności – filtr nr 1 do pojazdów ciężarowych w Polsce.
Filtry powietrza
Wydajne i niezawodne oczyszczanie powietrza dolotowego.
Wysokiej jakości filtry powietrza Hengst zapewniają niezmienną separację cząstek z powietrza dolotowego oraz optymalne parametry mieszanki paliwowo-powietrznej, gwarantując tym samym najwyższą wydajność silnika i możliwie najlepsze spalanie. Filtr powietrza to absolutnie najważniejszy filtr w silnikach benzynowych i diesla, na którym nie warto oszczędzać.
Zobacz działanie filtrów powietrza Hengst:
Filtry paliwa
Niezawodność pracy silnika i układu wtryskowego.
Układ wtryskowy nowoczesnych silników benzynowych i wysokoprężnych wymaga ulepszonej separacji wody i jest wrażliwy na nawet najmniejsze zabrudzenia paliwa. Filtry paliwa Hengst zapewniają ochronę układu wtryskowego poprzez skuteczne usuwanie cząsteczek brudu i dokładność filtracji na poziomie ≥ 2 μm (0,002 mm). Ponadto dzięki precyzyjnemu oddzielaniu wody od paliwa zabezpieczają współczesne układy wtryskowe silników wysokoprężnych (np. pompy wysokiego ciśnienia, końcówki rozpylaczy) przed uszkodzeniami i korozją. Wszystko to wpływa na redukcję zużycia paliwa i emisji spalin oraz optymalne osiągi silnika będące efektem dokładnie przefiltrowanego paliwa.
Zobacz jak działają filtry paliwa Hengst:
Filtry oleju
Wytrzymałe, trwałe i łatwe w obsłudze.
Filtry oleju Hengst zapewniają skuteczne usuwanie z układu napędowego kurzu, opiłków metalu i cząstek stałych nawet wielkości 10μm (0,01 mm), zmniejszenie ryzyka uszkodzenia lub zużycia silnika, redukcję zużycia paliwa i emisji spalin w rezultacie lepszego smarowania elementów silnika czystym olejem, wytrzymałość na temperatury do 160°C i ciśnienie skokowe do 20 bar oraz doskonałe dopasowanie medium filtracyjnego do konkretnego modelu silnika (Hengst korzysta z puli 120 mediów filtracyjnych).
Zobacz działanie filtrów oleju Hengst:
Filtry oleju przekładniowego
Czystość oleju przekładniowego jest kluczowa dla zapewnienia żywotności poszczególnych części składowych automatycznych skrzyni biegów. Przekroczony poziom zanieczyszczenia i wynikające z tego zużycie cierne elementów uniemożliwia prawidłową pracę przekładni. Tylko pozbawiony zanieczyszczeń olej może zapobiegać zużyciu, jednocześnie nie obniżając skuteczności i komfortu działania.
Nasze rozwiązania w zakresie inteligentnej filtracji oleju przekładniowego zapewniają zminimalizowane ciśnienie różnicowe przy odpowiednich poziomach skuteczności separacji cząstek. W trakcie eksploatacji automatycznych skrzyń biegów niezmierne ważne jest, aby olej oraz filtr wymieniać zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu lub skrzyni biegów. Produkowane zgodnie z jakością OE filtry Hengst zostały zaprojektowane w celu zapewnienia maksymalnej ochrony przed zużyciem i optymalnego funkcjonowania przekładni w każdych warunkach pracy.
Filtry kabinowe
Czyste powietrze bez kurzu, spalin, pyłków i alergenów.
Właściwie działający filtr kabinowy zapewnia lepszą jakość powietrza, którym oddychają kierowca i pasażerowie oraz pomaga zmniejszyć opory przepływu, a przez to obciążenie dla silnika dmuchawy, chroniąc go przed przedwczesnym zużyciem lub uszkodzeniem. Filtry kabinowe Hengst zapewniają eliminację blisko 100% pyłków, kurzu, alergenów, spalin i nieprzyjemnych zapachów, skuteczne zatrzymanie w filtrze niewielkich cząsteczek do 3 μm (0,003 mm), wiązanie szkodliwych gazów w porach warstwy węgla aktywnego, które są 10 000 drobniejsze od średnicy ludzkiego włosa oraz trwałą redukcję ilości szkodliwych pyłków w kabinie pojazdu.
Zobacz działanie filtrów kabinowych Hengst:
System filtracji oleju Hengst w modułowych silnikach diesla.
Stworzony przez Hengst dla koncernu Volkswagen system filtracji oleju dla modułowych silników TDI (MDB, seria EA288) o pojemności 1,6 l i 2,0 l ma lekką konstrukcję oraz łączy filtrację i chłodzenie oleju realizowane w niewielkim module. Dzięki zrównoważonym technologicznie i innowacyjnym rozwiązaniom, jak plastikowy korek spustowy oleju w pokrywie filtra, czy połączenie chłodnicy oleju za pomocą śrub (zapewniające szczelność podczas zmiennych warunków pracy), system gwarantuje bardzo wysoką wydajność działania i filtracji.
Zastosowanie w pojazdach:
- Audi | A1, A3, A4, A5, A6, Q2, Q5, TT
- Seat | Alhambra II, Ateca, Leon III, Toledo
- Skoda | Kodiaq, Octavia III, Rapid, Superb III, Yeti
- Volkswagen | Arteon, Beetle, Caddy IV, CC, Crafter II,
- Golf VII, Jetta IV, Multivan VI, Passat VIII, Scirocco III,
- Sharan II, Tiguan I/II, Touran II, Transporter VI
Filtracja powietrza dolotowego dla Mercedes-Benz.
Hengst Filter jest partnerem rozwojowym i dostawcą pierwszomontażowym rozwiązania do filtracji powietrza dolotowego dla wersji VS30 czterocylindrowego silnika wysokoprężnego OM651 montowanego w samochodach marki Mercedes-Benz. Wyposażono w niego pojazdy Mercedes-Benz Sprinter, które ze względu na wymagające warunki eksploatacji muszą wykazywać się niezwykłą trwałością wszystkich elementów konstrukcyjnych podczas całego cyklu eksploatacji.
Zastosowane w nich rozwiązanie firmy Hengst, skutecznie filtruje cząstki stałe z powietrza dolotowego i zapewnia wysoką wydajność pracy silnika. Dzięki temu silnik otrzymuje optymalną mieszankę paliwa i powietrza, która gwarantuje najbardziej efektywne spalanie. Wkład filtra Hengst zbudowany jest ze specjalnego medium posiadającego zdolność hamowania rozprzestrzeniania się płomieni.
Samochody Mercedes-Benz, w których zastosowano rozwiązanie od Hengst Filter:
- SPRINTER III (910) 211 CDI, 214 CDI, 216 CDI, 311 CDI,
- 314 CDI, 316 CDI, 411 CDI, 414 CDI, 416 CDI, 511CDI,
- 514 CDI, 516 CDI ab Bj. 02/18
Moduł filtracji oleju Hengst dla Mercedes-Benz.
Czterocylindrowy silnik wysokoprężny OM654 i sześciocylindrowy silnik benzynowy M256 są pierwszymi z nowej rodziny przyjaznych środowisku i spełniających wymogi normy Euro 6d silników skonstruowanych przez Mercedes-Benz. W samochodach z tymi silnikami montowany jest nowy, opracowany przez firmę Hengst moduł filtracji oleju, który dzięki hybrydowej konstrukcji pomógł ograniczyć wagę silnika oraz zwiększyć jego wydajność.
Przyjazny dla środowiska i opatentowany przez Hengst wkład filtra oleju Energetic® o numerze katalogowym E159H D311, zapewnia stabilność filtracji w zmiennych warunkach pracy silnika. Zawór spustowy oleju jest zintegrowany bezpośrednio z modułem, a opatentowany uszczelniacz eliminuje możliwość zamontowania niewłaściwego wkładu filtracyjnego. Podczas serwisu w module wystarczy wymienić sam wkład filtracyjny.
Samochody Mercedes-Benz, w których zastosowano moduł filtra oleju Hengst:
- Klasa A (W177) A 200 d, A 220 d
- Klasa B (W247) B 200 d, B 220 d
- Klasa CLS (C257) CLS450, CLS53 AMG
- Klasa E (W213) AMG E 53 EQ
- Klasa GLE (W167) GLE450
- Klasa S (W222) S 450 EQ, S 500 EQ
- AMG GT (X290) 43 EQ Boost